call route_ مسیر تماس
مسیر تماس در واقع شامل گزارشی است از مسیر تماس های ورودی، خروجی و از دست رفته سازمان، که آن گزارش به وسیله ماژول یا نرم افزار مدیریت تماس یا سیستم مانیتورینگ یا… توسط تلفن های ویپ و سانترال قابل مشاهده است.
کال روت یا همون مسیر تماس موضوع بسیار مهمیه که باید در سازمان ها بررسی بشه چرا؟
1-برای پیگیری شکایات مشتری؛ بارها شده مشتری تماس میگیره با سازمان و اعلام میکنه همکارتون گفت 5 دقیقه دیگه زنگ میزنم اما نزد یا فلان همکارتون کارمو نصفه انجام داد تماس قطع شد یا من از کارشناس قبلی که باهام صحبت کرد شکایت دارم، اون به من فحش داد و…
شما برای بررسی این که مشتری با کدام داخلی و چه شخصی مکالمه داشته به call route_ مسیر تماس نیاز دارید.
2-متاسفانه تو خیلی از شرکت ها واحد های مثل مالی، بایگانی یا… هستند که کارشناسان جواب تماس های ورودی خودشونو نمیدن، مثلا این موضوع واسه من بارها پیش آمده که با واحد های مختلف سازمان ها تماس میگیرم اما از 10 تا تماس، اون کارشناس یکیشونو جواب میده و واقعا تجربه بدی از تعامل با اون سازمان توی ذهن من به جای گذاشته شده .پس مدیران هر واحد باید کال روت تماس های واحد خودشونو روزانه بررسی کنند تا از چنین موضوعاتی جلوگیری کنند؛ چون موضوع بسیار مهمی در تجربه مشتری هستش.