ایران ، تهران
Iran-Tehran

مهارت نرم

                                           

                                            مهارت  نرم _ Soft skills

۷۷ درصد کارفرمایان بر این باورند که مهارت‌های نرم به اندازه‌ی مهارت‌های سخت اهمیت دارند و ۶۷ درصد مدیران منابع انسانی و بسیاری از سازمان‌ها از جمله NACE داوطلبی که مهارت‌های نرم بالاتری دارند را، حتی اگر مهارت‌های سخت وی ضعیف باشد، استخدام می‌کنند. همچنین ۴۶ درصد از افراد تازه‌استخدام شده،‌ در ۱۸ ماه اول کار خود به علت ضعف در مهارت‌های نرم از سازمان خارج می‌شوند.

مهارت های نرم شامل ان دسته از مهارت هایی است که ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با ارتباطات اجتماعی ،خودشناسی ،مخاطب شناسی،اصول بازاریابی موثر و… می‌باشد.
این مهارت ها کمک کننده در جهت رشد و توسعه ارتباطات بین فردی و جمعی و ارتباطات فرد با خود و محیط کاری می‌‍‌‌‌باشد و پرورش این مهارت‌ها، نه تنها به افراد کمک می‌کند تا مصاحبه‌های استخدام را با موفقیت پشت سر بگذارند، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا در محل کار توانمندتر ظاهر شده و احساس بهتری نیز در فضای کار داشته باشند. شایان توجه است که مهارت‌های نرم به افراد در داشتن زندگی فردی و اجتماعی بهتر نیز کمک شایان توجهی می‌کند.

برخی از مهارت های نرم مهم و اساسی که توسط Trainerهای کانون مدیریت تجربه‌ مشتریان آموزش داده می‌شود:
  • سواد داده‌ای

 امروزه داده‌ها، جزء ارزشمندترین دارایی های سازمان‌ها هستند. و باید به کارشناسان اصول بهره برداری و  جمع آوری داده ها آموزش داده شود؛ در اینجا منظور ما از مطرح کردن مهارت نرم سواد داده ای این نیست که کارشناسان ما به یک (Data Scientist) یا کارشناس BIتبدیل شوند اما، کارشناس یا سرپرستان ما باید اهمیت داده ها، روش های جمع آوری داده های مهم و اصول ورود داده ها به سیستم (Data Entry) را آموزش ببینند تا امکان استفاده از دیتا ها نیز فراهم باشد، نه اینکه زمان بیهوده صرف و نهایتا امکان بهره وری از دیتا های وارد شده به دلیل اشتبا دیتا اینتری کردن و… فراهم نباشد.

به طور مثال ما در مراکز تماس و ارتباط، نحوه دریافت دیتاهای مهم واساسی در تعامل با مشتری ها را در جهت، رفتار شناسی، شناخت تیپ های شخصیتی و تجزیه و تحلیل در جهت تعامل بعدی مشتریان با سازمان که به خلق تجربه‌ مشتری موفق برای مشتری ها نیز به ما کمک می‌کند و… را آموزش داده واصول ورود اطلاعات به نرم افزار و حتی اکسل را آموزش می‌دهیم تا تحلیلی صحیح از رفتار های مشتریان و… داشته باشیم.

  • تفکر انتقادی

داشتن تفکر انتقادی نسبت به اطلاعات که ارائه می‌شود خیلی مهم است و در واقع، افراد دارای توانایی ارزیابی اطلاعات و ایجاد تمایز بین داده‌های غلط و صحیح، اشخاص قابل اعتمادتری برای سازمان محسوب می‌شوند. برای مثال، داشتن توانایی تمایز اخبار جعلی از صحیح و همچنین، غرق نشدن در جوسازی‌ها، یکی از معیارهای بسیار مهم برای موفقیت سازمان‌ها محسوب می‌شود.

  • توانایی سازگاری و انعطاف‌پذیری
  • اصول کاربردی مذاکره و متقاعدسازی بر مبنی روانشناسی
  • روش های جذب و اعتمادسازی
  • ظاهر و زبان بدن (Body Language)
  • لحن و تن صدا
  • تیم سازی و کار تیمی و گروهی
  • رفتار سازمانی
  • اصول رهبری در تیم های کاری
  • دوره مهارت های حرفه ای ارتباط با مشتریان
  • مهارت مذاکره و ارتباط تلفنی
  • مدیریت زمان
  • هوش هیجانی EQ
  • شخصیت شناسی و تحلیل رفتار
  • توانایی شنونده‌ی فعال بودن(Listening)
  • مهارت حل مسئله

         و…

حرف آخر

احتمالا شما هم با این موضوع مواجه شده اید که برخی افراد بر خلاف اینکه تلاش زیادی در جهت موفقیت خود می‌کنند، به جایگاهی که لایق آن هستند و انتظار دارند نمی‌رسند.اما باید خدمتتون اعلام کنم که امروزه، با توجه موجود بودن تعداد زیادی متخصص در هر حوزه کاری، دیگر تلاش به تنهایی کافی نیست و عنصر انسانی نسبت به بهره مندی از مهارت های سخت مهم‌تر است و آموزش مهارت های نرم برای رسیدن به موفقیت امری ضروریست.

برای آموزش تخصصی و دریافت اطلاع از، نحوه ارائه خدمات آموزش مهارت های نرم(soft skills) به صورت خصوصی، گروهی و… با ما تماس گرفته یا پیام خود را ارسال کنید.