*یک اقدام جالب نه تاثیرگذار، از سایت شب*
دیروز یک پیام از تیم شب برام اومد و سفر لذت بخشی که یک ماه پیش داشتم رو برام یادآوری کرد و برای یک لحظه لبخند روی لب منِ مشتری آورد که حقیقتا این اقدام برای من خیلی ارزشمند بود و همینجا ازشون تشکر میکنم😍🌹🙏
متن با این عنوان شروع شده بود:
امیر کریم پور عزیز
یادته ماه پیش “شب” رو برای رزرو اقامتگاه در متل قو(سلمان شهر) انتخاب کردی؟ برای قدردانی از شما، یه کد تخفیف 25000 تومانی تپسی براتون در نظر گرفتیم…
همانطور که تو ویدیو های قبل راجب حفظ و نگهداشت مشتریان صحبت کرده بودیم(https://lnkd.in/eny9XVbX ) ، این روش تیم شب نشون میده که برای مشتریانش ارزش قائله و تجربه لذت بخشی روبراشون رقم میزنه، اما چقدر بد که با خوندن ادامه متن پیامک (که بعد از سفر بعدی، برای شما ارسال میشه “شب” همیشه به یاد شماست)😥☹😔 نقطه درد ایجاد شد…
مهم:
با ارائه این پیامک به مشتری اعلام میکنیم که تجربه لذت بخشی که در ابتدای متن برای شما رقم زدیم، صرفا در جهت دریافت سود از شما برنامه ریزی شده بود، چرا که این هدیه تنها زمانی تعلق میگیره که، رزرو بعدی در سایت شب اتفاق بیفته!!!
چه میشد کرد؟
خیلی بهتر میشد اگر:
1- هدیه ای که با متن زیبای ابتدا برای مشتری در نظر گرفته بودیم و یا حتی یک هدیه کمتر را در همین متن پیامک ارائه میدادیم.
2- اگر قصد ترغیب مشتری برای رزرو سفر بعدی را داشتیم هدیه بسیار ارزشمند تری ارائه میدادیم تا تاثیرگذار باشه، چرا که 25 هزار تومان کد تخفیف، هدیه ارزشمندی نیست که مشتری به خاطرش سفر بعدی خود را با شب جلو ببره.مثلا ارائه 10% تخفیف در رزرو بعدی مشتری.
3- متن یادآوری اول پیامک، همراه با یک نظرسنجی NPS حتی بدون ارائه هدیه هم ارسال میشد، بسیار ارزشمند تر بود چرا که هم، تعامل با مشتری پیوند احساسی با شب رو ایجاد میکرد و دیگه pain point ایجاد نمیشد، هم دیتای بدست آمده از NPS برای سازمان شب بسیار کارآمد بود.
مثلا: یادته ماه پیش “شب” رو برای رزرو اقامتگاه در متل قو(سلمان شهر) انتخاب کردی؟
چقدر احتمال داره که برای رزرو اقامتگاه، شب رو به دوستات پیشنهاد بدی؟
Shab