قبل از بستن قرار داد با شرکتی که قراره به شما خدمات ارائه بده، مراقب باشید کلاه سرتون نره !!!
فرض کنید میخواهید برای مرکز تماس خود، با یک شرکت ارائه دهندهی خدمات نرم افزار مدیریت تماس(CMS) قرارداد ببندید؛ یادتون باشه که !!!
حتما برای ارزیابی کیفیت خدمات اون شرکت:
1- با شماره پشتیبانی اون مجموعه تماس بگیرید و مدت زمان انتظارتون جهت متصل شدن تماس به کارشناس و نوع مکالمه و ارائه مشاوره کارشناسان و… رو ارزیابی کنید.
2- حتما در ساعت های خارج از تایم اداری و تعطیلات رسمی، با تلفن آن مجموعه مدنظر تماس بگیرید تا در شرایط های مختلف نیز نحوه ارائه خدماتشان را بررسی کنید.
یا مثلا فرض کنید قصد آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین را دارید و آموزشگاه مد نظر نیز طبق قرارداد متعهد به پشتیبانی تلفنی شما، در حین تدریس هست.
با توجه به اینکه تعامل تلفنی با پشتیبان آن مجموعه امری ضروری برای شماست، با بررسی کردن مواردی که بالاتر گفتم، میتونید به سادگی از وضعیت پشتیبانی اون کسب و کار اطلاع پیدا کنید.
راستی Testimonial (نظرات و توصیه های مشتریان) نسبت به محصول یا نوع خدمات آن مجموعه مد نظر را توی سایت اون کسب و کار یا کامنت های تو وبلاگ ها یا نظرات مشتریان در social media(اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک، تویتر) و… را هم بررسی کنید.
و در آخر اینکه حتما سطح خدماتی(SL) را برای خدماتی که قرار است توسط پیمانکار ارائه شود در نظر بگیرید و در قرارداد سطح خدمات(SLA) عنوان کنید.
مثلا: رفع چالش های مطرح شده توسط مشتری، تا 24 ساعت کاری و یا در صورت رفع نشدن چالش بعد 24 ساعت جریمه نقدی در نظر بگیرید و…