ارتباط خیلی مهم بین مدیریت تجربهی مشتریان (CX) و طراحان محصول، Ui، Ux
ProductDesigner
همانطور که میدانید، فعالیت های طراحان محصول رابطه مستقیمی با #مدیریتتجربهیمشتریان داره و تاثیر خیلی زیادی در تجربهی مثبت یا منفی بدست آمده مشتری ها در سفرشان، بهویژه در مرحله #لحظهحقیقاول #FMOT داره که به 5 نکته اساسی در رابطه با بحث #آنبوردینگ از نگاه #ProductDesigner اشاره میکنم:
1- بیشتر از ۷۰ درصد کاربران بعد از دانلود و اولین استفاده از محصول، اون رو پاک میکنند یا دیگه از آن استفاده نمیکنند. (آنبوردینگ ضعیف)
2- مشتریان دوست دارند در سفر خود تاثیر گذار باشند(#اثرآیکیا)، پس با آنها تعامل داشته و از آنها دعوت کنید تا اکشن های رو انجام بدن و در نهایت نتیجه این اکشن ها رو بهشون نشون بدید.
3- با آنبوردینگ صحیح به #CustomerSuccess کمک کنید و با موفقیت مشتریان به وفادار شدن آنها برسید.
4- اگر میخواهید تجربهی لذت بخشی رو برای مشتری ها رقم بزنید از دارک پترن ها استفاده نکنید!!! دارک پترن موجب افزایش تلاش مشتری و در نهایت ایجاد #painpoint در #customerjourney میشه.
5- استفاده از #گیمیفیکیشن را جدی بگیرید.
و…
(Ux) و (Ui)
تو فضای دیجیتال، شما با داشتن تیم حرفه ای(Ux),(Ui) میتوانید، تجربه ای لذت بخش را برای مشتریان در هر یک از touch points ها در Customer journey رقم بزنید و به مزیت رقابتی نسبت به رقبا دست پیدا کنید.
فرض کنید مشتری شما پس از کسب آگاهی و بررسی رقبا در لحظهی حقیقی صفرمZMOT ، شما را انتخاب میکند، اما در مرحلهی بعد یعنی، لحظه حقیقی اول (FMOT)، درست زمانی که میتوانید اقداماتی رو داشته باشید که منجر به خرید بشه…
به دلیل عملکرد ضعیف تیم (Ux),(Ui)شما، به راحتی تصمیمش رو عوض میکنه و تو اولین pain point به رقیب شما رجوع پیدا میکنه…
در نتیجه:
تا حدودی میتوان گفت کهUI بخشی از UX بوده و UX به نوبه خود بخشی از CX میباشد.
خوب، در آخر جا داره از همه عزیزانی که تو حوزهیProductDesigner (Ux),(Ui) فعالیت دارند به نوبه خود تشکر کنم، میدونم تو کار خیلی اذییتتون میکنم😜 اما همیشه قدردان زحمات شما بودم و به اهمیت فعالیت های شما وتاثیر گذاری بسیار، در تجربهی مشتریان ایمان دارم.👏👌